Slovníček pojmů
A/B Test
situace kdy se společnost nemůže rozhodnout mezi dvěma variantami, vydá obě verze a nechá vybrat uživatele
Angel Investor
investor, který vloží do projektu peníze ještě předtím, než začne vydělávat
Black Numbers
v překladu „černá čísla”; přechod do stádia, kdy projekt začne vydělávat
Business Angel
privátní investor na podporu začínající firmy nebo na rozvoj rychle rostoucích společností
Business Model
plán jak a komu se bude aplikace prodávat
Business Plan
obchodní plán, který má přesvědčit investora, že právě vy jste tou nejlepší investicí
Brainstorming
metoda volné spontánní diskuze na dané téma, cílem této metody je získat co nejvíce nápadů od všech zúčastněných
Brand
obchodní značka, která má vlastní identitu a může být prezentována i bez výrobku
Cash-Flow
tok peněz (rozdíl mezi výdaji a příjmy peněžních prostředků za určité časové období)
Collaboration
týmová práce na společném projektu
CO-founder
spoluzakladatel
Copywriting
tvůrčí činnost, při které se vytvářejí čtivé a poutavé texty, které prodávají produkty a služby
Coworking
jedná se o sdílený pracovní prostor pro nezávislé profesionály a jiné distanční pracovníky, kteří nezávisle na sobě vykonávají svou běžnou práci
Crowsourcing
označení způsobu dělby práce, při které se úkol obvykle vykonávaný zaměstnanci nebo kontraktory v rámci outsourcingu zadá blíže nespecifikované skupině lidi
Elevator pitch
fráze, kterou byste měli být schopní nalákat investora při náhodném setkání
FFF
friends, family, fools; jsou to právě přátelé, rodina a blázní, kteří vás podporují už od začátku
Gamification
použití konceptu virtuální reality v reálném světě
Giveaway
reklamní předměty nebo dárky, které jsou poskytovány zákazníkovi zcela zdarma, na tento výraz můžete většinou narazit na blogu
Growth Hacker
programátor, prodejce a marketingový specialista v jedné osobě. Musí o projektu vědět všechno. Jeho práce většinou přináší dobré výsledky
Kickstarter
způsob financování projektu, kde se podporují a financují kreativní projekty
Launch
spuštění produktu do ostrého provozu, popřípadě vydání beta verze
Linkbuilding
budování zpětných odkazů, cílem je propagace daného webu
Marketing
je aktivita organizace a soubor pro vytváření, sdělování, poskytování a změny nabídky, což přináší hodnotu zákazníkům. partnerům a společnosti jako celku
Monetizace
je proces převodu čehokoli do zákonných platebních hodnot
Networking
budování sítě kontaktů
Newsletter
představuje formu komunikace se zákazníky, jedná se především o tištěný nebo elektronický (e-mailový) přehled novinek pravidelně zasílaný klientům
OPM
peníze, které věnují ostatní lidé do startupu
Pitch
připravená prezentace, která musí zaujmout a informovat
Podnikatelský inkubátor
podnikatelské prostředí pro začínající firmy, které za určitých podmínek nabízí výhodnější nájemné a možnost využívání ostatních služeb poskytovaných provozovatelem inkubátoru
SEO
technika, která pomáhá udržovat web viditelný ve vyhledávačích
Solopreneurs
majitel firmy, který vykonává veškeré činnosti úplně sám
Scalability
schopnost udělat projekt flexibilní a připravený k dalšímu vylepšování
Startup
výraz pro malou začínající firmu s dobrým nápadem
Time management
sada postupů, která má za cíl maximálně zefektivnit váš čas
Timing
časové rozvržení
Virální články
obsah tvořený copywritery nebo běžnými uživateli, kterému se podaří zaujmout masově natolik, že se mu dostane obrovské pozornosti
Virální marketing
plánovaná marketingová technika, která má úkol pojmout co největší publikum formou šíření, a k tomu obvykle využívá sociální sítě
Virální video
video natočené za účelem masového sdílení a šíření
Virální reklama
reklama využívá virálního principu k rozšíření mezi uživatele, pro tvůrce to znamená minimální náklady a obrovský zásah nesrovnatelný s běžnou placenou reklamou
KONTAKTY
SMP CZ, a. s.
Vyskočilova 1566
140 00 Praha 4
Telefon: +420 222 185 111
E-mail: info@devel.smp.cz
Datová schránka: utdgcji
IČO: 27195147
DIČ: CZ27195147
Recepce
Pondělí až pátek, 7-19 hodin
Sídlo společnosti je bezbariérové.
Společnost je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 9654.
KONTAKTY
SMP CZ, a. s.
Vyskočilova 1566
140 00 Praha 4
Datová schránka: utdgcji
Telefon: +420 222 185 111
E-mail: info@devel.smp.cz
IČO: 27195147
DIČ: CZ27195147
Recepce
7-19 hodin
Sídlo společnosti je bezbariérové.
Společnost je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 9654.